فرش لاکی رنگ در دکوراسیون منزل
نوشته شده توسط : نوین

دکوراسیون منازل در گذشته به 2 رنگ قرمز یا قهوه‌ای ختم می‌شد. البته در این میان از رنگ‌های دیگر نیز برای وسایل خود استفاده می‌کردند اما در نهایت این 2 رنگ در طراحی دکوراسیون بیشترین استفاده را داشت. فرش یکی از ارکان اصلی در طراحی دکوراسیون بود، و اما فرش لاکی رنگ حکم ویژه‌ای برای آنان داشت.
رنگ لاکی نوعی رنگ قرمز است که در گذشته برای فرش‌های دستباف در نظر گرفته می‌شد و با آن نخ طرح‌های مانند گل، پرندگان، شاه عباسی و … بافته می‌شد. اما امروزه با وجود پیشرفت‌هایی در زمینه فرش‌ها، این رنگ را در فرش‌های ماشینی هم مشاهده خواهید کرد.
فرش‌های ماشینی به دلیل این که زمینه تیره‌تری نسبت به فرش‌های با زمینه کرم رنگ دارند، کمتر دچار تغییر رنگ می‌شوند. البته برای شستشوی آن باید نهایت دقت را به کار ببرید تا رنگ‌ها در هم ترکیب نشوند. برای این که با این مشکل رو در رو نشوید فرش نازنین خود را به دست یک قالیشویی مطمئن بسپارید که نگران تغییر ظاهر آن نشوید.
یکی از دلایلی که افراد زیادی به یک طرح خاص عادت می‌کردند این بود که تنوع طرح و سبک وجود نداشت. به همین دلیل در هر خانه‌ای یک فرش با رنگ لاکی وجود داشت. آن‌هایی که بودجه بیشتری داشتند این فرش را در ابعاد 12 متری سفارش می‌دادند و در اتاق‌های بزرگ خود پهن می‌کردند. البته در آن قدیم‌ها به جای مبلمان از پشتی‌ها استفاده می‌کردند و رنگ آن را با فرش ست می‌کردند.
اگر از فرش لاکی رنگ برای منزل خود انتخاب کرده‌اید میتوانید مقاله ” ست کردن فرش با مبل یا پرده ” را در این زمینه مطالعه کنید تا یک دکوراسیون شیک برای منزل خود داشته باشید.

فرش لاکی رنگ در دکوراسیون منزل

فرش لاکی رنگ را برای دکوراسیون منزل انتخاب کنیم

انتخاب این رنگ برای فرش مستلزم این است که سبک کلاسیک برای دکوراسیون خود انتخاب کنیم. در این سبک از چوب بسیار استفاده می‌شود و عامه پسند است. معمولا رنگ چوب استفاده شده در این سبک دکوراسیون به رنگ قهوه‌ای تیره است و همچنین نقش‌های ساده اما زیبایی دارد.
امروزه 3 نوع رنگ لاکی برای بافت فرش استفاده می‌شود. رنگ لاکی کمرنگ، رنگ لاکی پررنگ، رنگ لاکی دونه اناری. از هر 3 رنگ آن برای بافت فرش‌های ماشینی استفاده می‌شود.
هر سبکی در دکوراسیون در یک تاریخ مشخص مورد توجه قرار می‌گیرد. امروزه سبک کلاسیک مجدد پس از مدتی مورد توجه افراد قرار گرفته است. بسیاری از مردم برای چیدمان خانه‌های خود مبلمان کلاسیک را انتخاب می‌کنند که در بهترین فضای خانه خود یک فرش لاکی رنگ هم پهن کرده باشند. این سبک احتمالا برای خیلی از آن‌ها حس نوستالژی داشته باشد که بخواهند برای زنده کردن خاطرات خود از این سبک استفاده کنند.

رنگ پر طرفدار برای فرش

رنگ لاکی برای فرش یک دکوراسیون گرم برای فضا ایجاد می‌کند. حتما دکوراسیون کلاسیک را دیده‌اید. استفاده از پرده‌های مخمل که با رنگ قرمز و قهوه‌ای به خوبی ترکیب ایجاد می‌کنند. یکی دیگر از دلایلی که باعث می‌شد افراد فرش‌های لاکی را انتخاب کنند جنس و کیفیت بافت آن بود.
در گذشته قالیشویی‌ها به شکل امروزی بازار پر رونقی نداشتند. افراد برای شستشوی فرش خودشان اقدام می‌کردند و فرش را در حیاط خانه خودشان می‌شستند. برای خشک شدن آن هم از پشت بام استفاده می‌کردند. به همین دلیل ممکن بود چند بار در سال فرش خانه خود را شستشو دهند. کیفیت عالی این فرش باعث می‌شد که با تکرار در شستشو از کیفیت آن کاسته نشود و فرش آسیب نبیند.
امروزه ما در ساختمان‌هایی که زندگی می‌کنیم چنین امکانی را برای نظافت فرش خود نداریم. به همین دلیل هر کدام از ما تقریبا سالی 1 یا 2 بار برای شستشوی فرش تلفن را برمی‌داریم و با انتخاب بهترین قالیشویی برای شستشوی فرش اقدام میکنیم. البته بیشتر ما امروزه فرش‌های ماشینی خریداری می‌کنیم که از لحاظ کیفیت با نوع دستباف آن متفاوت است.





:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 دی 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: